شناخت اصول طراحی تقویم رومیزی در چاپ و تولید آن ضروری است؟



مرکز فروش تقویم رومیزی

شناخت اصول طراحی تقویم رومیزی وتاثیر آن در نتیجه نهایی


شناخت اصول طراحی تقویم رومیزی یکی از موارد ضروری است که گرافیست‌ها و طراحان به صنعت چاپ کمک می‌کنند تا محصول نهایی شما زیبا از کار درآید. هنرمندان خلاق انواع ایده‌های جالب طراحی تقویم رومیزی را ارائه می‌کنند و از آن‌ها به‌عنوان یک ابزار عالی برای تبلیغات بازاریابی استفاده می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص شناخت اصول طراحی تقویم رومیزی خواندن ادامه مقاله خالی از لطف نخواهد بود.

 

چرا آگاهی از اصول طراحی تقویم رومیزی در تجارت مهم است؟

رویدادها، ایام هفته، تعطیلی‌ها و اعیاد و... همگی از روزهای مهمی هستند که افراد به‌عنوان کارفرما یا کارمند آن را به‌خاطر داشته باشند. گذاشتن قرارهای کاری هم از جمله مواردی است که تقویم رومیزی می‌تواند آن را برای شما فراهم کند. از آن‌جایی که این قرارها و مناسبت‌ها در طول سال بسیار زیاد است و می‌تواند بارها و بارها تکرار شود، ضرورت طراحی یک تقویم مناسب روی میز بیش‌ازپیش به چشم می‌آید. برخی از تقویم‌های رومیزی علاوه‌بر کارکرد یادآوری ایام هفته و رویدادها می‌تواند جاخودکاری و مکانی برای قراردادن یادداشت‌های روزانه کوچک هم در آن تعبیه شود.

به‌طورکلی بازار از تقویم‌های پوستری ساده تا آثار هنری سیم‌پیچ، کارت‌ها، آهن‌رباها و تقویم‌های تولیدشده با روبان، کنف و.. پر شده است. اگر قصد دارید برای مشتریان و شرکای تجاری خود تقویم رومیزی هدیه بفرستید، به آن به‌عنوان فرصتی بی‌نظیر برای تبلیغ هر روزه برند خود در طول یک سال فکر کنید. از‌این‌رو است که طراحی تقویم رومیزی شما باید توجه را به خود جلب کند و کاملا از سایرین متمایز باشد. در واقع زمانی‌که تقویم‌های رومیزی به حالت سفارشی چاپ و طراحی می‌شوند، بیشتر به خواسته‌های مشتری بستگی دارند؛ اما باز هم همگی آن‌ها از اصول و قواعدی مشترک استفاده می‌کنند.

 

چگونه تقویمی باید طراحی کرد که همه آن را دوست داشته باشند؟

چه کسی گفته است که تقویم‌های خوب باید به دیوار آویزان شوند؟ درحالی‌که تقویم‌های رومیزی‌ کوچک‌تر هستند و امکان قراردادن در مکان‌های مختلف اداری و غیر اداری را برای افراد فراهم می‌کنند و معمولا کاربردی‌تر هستند. این نوع تقویم‌ها به کاربر امکان می‌دهند تا ماه به ماه صفحات را ورق بزنند. این تقویم‌ها فضای زیادی را در دفاتر کوچک و شلوغ صرفه‌جویی می‌کنند؛ چراکه ابعاد آن چند سانت است و در عین حال تمام اطلاعات مهم را در خود جای می‌دهند. به‌علاوه، دسترسی به آن‌ها برای افرادی که فرصت بررسی آن‌ها را ندارند، آسان‌تر و خواناتر هستند.

در یک تقویم رومیزی، می‌توانید لوگوی برند و اطلاعات تماس را در قسمت پایین قرار دهید تا هر بار که کاربر صفحه‌ای را ورق می‌زند، داده‌ها به وضوح قابل مشاهده باشند. به این ترتیب آن‌ها شرکت شما را به‌یاد خواهند آورد و به احتمال زیاد در آینده با شما تماس خواهند گرفت.

زمانی‌که یک تقویم رومیزی سفارش داده می‌شود، برای یک یا چند ارگان و سازمان طراحی می‌شود؛ بنابراین معمولا در تعداد تیراژ بالا چاپ می‌شود و تعداد زیادی از کارمندان و افراد آن را می‌بینند و هر روز با آن مواجه می‌شوند. درنظر داشته باشید که این تیراژ بالا باید به‌نحوی باشد که مورد قبول اکثر افراد قرار گیرد، از طرفی زمانی‌که یک ارباب رجوع یا مشتری به شرکت یا ارگان شما می‌آید، باید از ست اداری یا تقویم رومیزی شما حس حرفه‌ای‌بودن کار شما را دریافت کند. شناخت اصول طراحی تقویم رومیزی به شما به‌عنوان کارفرما یا گرافیست کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را برای ایجاد یک تقویم حرفه‌ای بگیرید. در ادامه به برخی از نکاتی که لازم است تا حین طراحی تقویم رومیزی موردتوجه قرار دهید، اشاره خواهد شد.

 

انتخاب تم مناسب برای طراحی تقویم رومیزی

اولین کار شما هنگام یادگیری نحوه تولید تقویم رومیزی، انتخاب یک موضوع و مفهوم جذاب است. چند ایده خلاقانه را جمع‌آوری کنید و برای انتخاب بهترین آن‌ها با همکاران خود یا چند طراح دیگر مشورت کنید. در حالت ایده‌آل، باید به‌دنبال چیزی بروید که برای کاربران هدف جذاب باشد؛ اما همچنان در طرح مشخص باشد که این شرکت شماست که این تقویم را صادر کرده است.

این به‌معنای استفاده از تصاویر، رنگ‌ها، گرافیک‌ها و فونت‌هایی است که شرکت شما را به یاد می‌آورند؛ اما باید باظرافت و بادقت استفاده ‌شوند تا تقویم رومیزی شما بیش‌ازحد جدی و سازمانی نباشد. بینندگان هر روز به آن نگاه خواهند کرد؛ بنابراین بهتر است به‌دنبال چیزی بروید که آن‌ها را بارها و بارها تا اسفند ماه شگفت‌زده کند.

 

انتخاب تعداد ماه‌های در یک صفحه

گزینه‌های رایج در تقویم رومیزی 1 ماه، 2، ماه، 6 یا 12 ماه در هر صفحه را شامل می‌شوند. شما می‌توانید هر یک از این موارد را انتخاب کنید، به شرطی که اعداد موجود در آن صفحه به اندازه کافی قابل خواندن باشند. برای رسیدن به هدف خوانایی بیشتر، کسب‌وکارها اغلب طراحی وجود 1 ماه در صفحه را ترجیح می‌دهند تا پیام آن‌ها به‌درستی منتقل شود و تصویر محصول متفاوتی را در هر صفحه نشان دهد؛ بنابراین لازم است تا قبل از طراحی یک تقویم، به اهدافی که باید به آن دست پیدا کنید، کاملا فکر کنید.

 

مشخص‌کردن تعداد صفحات تقویم رومیزی

پس‌از تعیین تعداد ماه در هر صفحه، تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید چاپ دو طرفه داشته باشید یا خیر. اگر بله، از مواد سازگار با محیط زیست استفاده کنید و به این ترتیب تعهد خود را نسبت به محیط زیست اعلام کنید. زمانی‌که شما تعداد صفحات را مشخص می‌کنید، به این معنی است که می‌دانید چه مطالبی را قرار است در تقویم رومیزی سفارشی خود وارد کنید.  مضامین و عناصر در پیامی که یک تقویم منتقل می‌‍‌کند، چیزهای زیادی را به مخاطب منتقل می‌کنند؛ اما از آن‌جایی که تقویم رومیزی در درجه اول برای اهداف تجاری استفاده می‌شود، باید پیش‌از هر چیزی تصویر شرکت خود را برجسته کنید و موضوعی را انتخاب کنید که با نام تجاری شما مطابقت داشته باشد.


خرید تقویم رومیزی

انتخاب دقیق تصاویر تقویم

این درست است که تصاویر برای تقویم شما اهمیت زیادی دارند؛ اما این بدان معنا نیست که شما باید کاربران را با تعداد زیادی از آن‌ها غرق کنید. در عوض قانون "کمتر بیشتر است" را اعمال کنید. کافی است تا چند عکس با وضوح و کیفیت بالا انتخاب کنید و مطمئن شوید که برای کاربر نهایی جذاب خواهند بود. از هر چیزی که شلوغ، نامرتب است یا باعث ایجاد حواس‌پرتی می‌شود، اجتناب کنید و به سراغ تصاویر ظریف و عمومی بروید که خودتان می‌سازید یا با وضوح بالا دانلود می‌کنید.

ممکن است ایده خوبی باشد که تصاویری را که قبلا در جزوات، بروشورها و پوسترهای شما ظاهر می‌شوند، در نظر بگیرید. به این ترتیب آگاهی از برند را هم همزمان تقویت خواهید کرد و از هزینه‌ای که برای تقویم خود سرمایه‌گذاری کرده‌اید، کسب درآمد خواهید کرد. هرچه این تصاویر بهتر به‌نظر برسند، در پایان نتیجه نهایی برای تقویم رومیزی بهتر خواهد بود.

 

مدیریت صحیح فضای تقویم

بسته‌به اندازه تقویمی که طراحی می‌کنید، محتوا و تصاویر را بر اساس آن توزیع کنید و بین صفحاتی که خیلی ساده به‌نظر می‌رسند، تعادل برقرار کنید. این تنها راه برای ایجاد یک تقویم چشم‌نواز است که فضای کافی برای تبلیغ شما است که خدمات شرکت شما را بدون قربانی‌کردن عناصر واقعی تقویم به مخاطب‌تان معرفی می‌کند. تقویم رومیزی باید خوانا، جذاب و در عین حال بسیار کاربردی باشد. از آن‌جایی که در تمام طول سال استفاده خواهد شد، باید قطعه‌ای باشد که فضای آن نه شلوغ و نه زیادی خلوت باشد تا چشم خواننده را نزند.

زمانی‌که اصول طراحی تقویم رومیزی را بدانید، محصول نهایی شما مفید‌تر خواهد بود. منظور از مفیدبودن فقط تقویم‌های قابل خواندن نیست؛ بلکه تقویم‌های قابل نوشتن را هم شامل می‌شود. یک کاربر تجاری معمولی احتمالا یادداشت‌هایی را در تقویم می‌گذارد تا قرار ملاقات‌های خود را به‌خاطر بسپارد (البته همه افراد  این کار را برای تولدها و رویدادهای مهم انجام می‌دهند!) پس مطمئن شوید که فضای خالی کافی برای این کار دارد.

 

فراهم‌کردن فضایی برای تبلیغ شرکت شما

افراد تجاری از تقویم نه‌تنها برای بررسی، بلکه برای به خاطر سپردن تاریخ ها و قرار ملاقات‌های مهم استفاده می‌کنند و فرصت‌های شما در آن یادداشت می‌شود. تقویم باید به شما کمک کند تا شرکت و رویدادهای آتی آن را تبلیغ کنید تا کاربران بدانند چه زمانی می‌توانند از فروش و پیشنهادات انحصاری شما استفاده کنند.

از آن‌جایی که در حال حاضر از تقویم خود برای تبلیغ کار کسب‌وکار استفاده می‌کنید، می‌توانید خدمات یا محصولات خود را به نمایش بگذارید. به‌عنوان مثال برای هر ماه، می‌توانید شاهکار متفاوتی را که خلق کرده‌اید، چاپ کنید، خواه لباسی که طراحی کرده‌اید یا ساختمانی که بازسازی کرده‌اید یا هر محصول و کالایی را که دارید. این مسئله برای شرکت‌هایی با طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات مفید است که گزارش می‌دهند که تقویم بخش بسیار مهمی از استراتژی بازاریابی آن‌ها است.

 

انتخاب شبکه چاپ برای طراحی انواع تقویم رومیزی

کسانی که از اصول طراحی تقویم رومیزی پیروی کنند، به احتمال زیاد نتایج شگفت‌انگیزی را به دست خواهند آورد. تقویم رومیزی یک ابزار بازاریابی الهام‌بخش، به‌یادماندنی، موثر و کاربردی برای تمام افراد محسوب می‌شود. رعایت اصول طراحی تقویم رومیزی سبب خواهد شد تا محصول جذاب و کاربردی باشد و فضای کافی برای یادداشت‌برداری را در اختیار کاربر قرار دهد. اگر شما هم می‌خواهید از این نوع تقویم‌های رومیزی را برای سال 1402 برای کسب‌وکار خود چاپ کنید، ولی نمی‌دانید از چه طرح و ایده‌ای استفاده کنید، نگران نباشید، یک گرافیست باتجربه می‌تواند به شما در رسیدن به اهداف‌تان کمک بسیاری کند. این گرافیست علاوه‌بر تجربه و مهارت باید امکانات و تجهیزات کافی را برای تحویل‌دادن یک اثر باکیفیت داشته باشد.

شبکه چاپ با داشتن چنین گرافیست‌هایی خلاقانه‌ترین تقویم‌های رومیزی در سال 1402 را برای شما فراهم خواهد کرد. برای هر کسب‌وکاری تعداد کل صفحات، جلد جلو و پشت تقویم را باید در نظر بگیرید. و برای ارزان‌ترکردن آن، همیشه می‌توانید یک تقویم دو طرفه را انتخاب کنید و آن را روی کاغذ با ماندگاری بالا (مانند گلاسه) چاپ کنید تا به مشتریان خود نشان دهید که چقدر به محیط زیست اهمیت می‌دهید. قیمت تقویم رومیزی سال 1402 یا ثبت هرگونه سفارش، تماس با کارشناسان شبکه چاپ را در اولویت قرار دهید تا آن‌ها شما را در رسیدن به یک طرح باکیفیت کمک کنند.


چاپ تقویم رومیزی تهران
2022-12-12 20:52:54  

تقویم رومیزی 1402 | تقویم رومیزی خاص | تقویم رومیزی ارزان

    فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin linkedin پینترست
  منو سایت
  تماس با ما

دفتر فروش : میدان بهارستان ، خیابان ظهیرالاسلام ، درویش غربی ، واحد4، پلاک 18

کارگاه : خیابان ظهیرالاسلام - پلاک 174

تماس : 71333344-021 ( 20 خط ویژه )

کارشناس واتس اپ تلفن تماس